Humlamaden

Nu har snart tre underbara veckor gått här på humlamaden. Jag har fått vara med på många roliga saker! Det har varit mycket häst och stallskötsel och många mysiga turer i skogen. Jag har bland annat fått vara med och se:

- Ungdomar med en cp-skada, downssyndrom och andra utvecklingsstörningar.

- Ungdomar med ADHD, Asbergers, ångest, ätstörningar, autism, sociala svårigheter. Ibland lite av varje.

- Människor med reumatiska problem.

- Människor som gått in i väggen.

- Vanliga lektioner med inkludering (att blanda barn med funktionsnedsättning och "vanliga" barn).

- Jag har själv fått hålla i en avslappning på häst.

- Jag har fått ansvar att följa med ut på rundor i skogen och leda hästen (utan Lis-lott).

- Jag har fått rida en del själv.

Det har med andra ord varit tre väldigt givande och intressanta veckor hos Lis-lott och Humlamaden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0