Efter Lis-lotts föreläsning och inför föreläsning om Feldenkrais

Åh, det fixade sig! Ett tag såg det mörkt ut. Jäkla ställe som inte har bussförbindelser... Nej, nästa gång ska jag kolla upp saker och ting tidigare, INTE vara ute i sista sekunden!

Jag har inte gjort några frågor direkt till Charlotte utan kommer att använda ungefär samma frågor som jag ställde till Lis-lott igår. Eftersom det både är en föreläsning och en prakisktdel så kommer jag att ställa frågor efter att allt är klart, då är jag helt säker på att jag har kommit på fler frågor än vad jag har nu. Jag kommer att skriva in allt ikväll (på samma sätt som igår, frågor + svar).

Jag kommer också skriva om upplevelsen i den praktiska delen, ju mer man får uppleva dessto lättare är det att förstå hästunderstödd terapi. Jag ska ju hålla en liten föreläsning på en ridskola och då är det jättebra att jag fått vara med om lite själv, berättandet blir alltid bättre då! I arbetet kommer jag inte att skriva om vad jag tyckte och tänkte, för det ska vara ett teoretiskt arbete som inte är vinklat åt något håll, men jag tror att det ändå underlättar om jag varit med om det själv och få se en del med egna ögon.

Jag ska höra av mig till Lis-lott igen och tacka för en jätteintressant och givande föreläsning och på samma gång säga att jag är väldigt intresserad av att lära mig mer. Om hon ska ha någon mer föreläsning så skulle det vara väldigt kul att få vara med på den med. Om det finns någon kurs eller liknande så ska jag höra om jag kan få lite pengar sponsrat av mina föräldrar till det..

Jag anteckande flera sidor igår som jag kommer ha stor nytta av senare i arbetet! Jag har också fått många bra exempel på vad man kan behandla. Allting har blivit klarare och nu har jag verkligen fått en bra teoretisk början.

Jag har glömt att säga att jag läser en bok om ridterapi. Vad den heter kan jag inte i huvudet men det ska jag kolla upp när jag kommer hem. Boken handlar bara om ridterapi och inte hästunderstödd terapi. Men den är ändå väldigt intressant!

Vi hörs! kram



Kommentarer
anna

Go girl! Jätteintressant!

/anna

2011-11-21 @ 15:18:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0